Tuesday, January 1, 2013

setahun sudah.. semangat 2013 bermula

Salam and hai to all... =)

Alhamdulillah.. masih bernafas di muka bumiNya.. lama menyepi sejak melanjutkan pelajaran ni. sampai sekarang, masih ramai bertanya mengenai diri ini. So, the new year has come, with the new resolution, i will active back in this blog.. weee~~~~ ^_^ so hope u olls enjoy k.. 




Hendak memendekkan cerita untuk perjalanan yg telah jauh berjalan, skrg rini telah melanjutkan pelajaran di peringkat Bachelor in Human Capital Management di Management and Science University. Rini berada di semester 3 skrg. rase cm tak percaya je.. I'm staying in Shah Alam with my housemates that come around Malaysia.. from Sabah, Kelantan, Johor, Melaka and Negeri Sembilan. *sy rase bab yg nie panjang sgt.. jika ada umur yg panjang, In sha Allah rini akan share k.. 





Tahun 2013 dtg menjelma.. Semakin bertambah tahun, semakin bertambah juga usia kita. Tatkala kita gembira mengingati kedatangan tahun baru, jangan lupe akan sesuatu. Semakin meningkat umur, semakin singkat masa kita di dunia. Agak tersentap juga bila kawan ku komen di FB. Namun katannya ada betul juga. Oleh itu, jgn kita alpa dalam meniti perjalanan usia kita. banyak benda yg perlu kita insafi, pelajari, hayati dan telitikan apa yg berlaku di tahun lps. 





kebetulan jumpa gambar nie 

Usia sy meniti ke umur 22 tahun ini. Alhamdulillah.. terima kasih Ya Allah kerana Kau berikan aku peluang untuk bernafas, melihat ibu bapaku, kekuatan, dan ketabahan. Moga tahun ini, aku takkan berhenti dari menyembahMu Ya Allah. Kau berikanlah aku kekuatan dalam menempuh fasa dewasa yg mencabar kini kerana di usia ini lah kita mudah sesat 
dengan kealpaan dunia. Sy mahu melakukan perubahan diri sy sebanyak 360 degree. Berubah sebaik mana mungkin selagi kita mampu.. In sha Allah.. 

Ntah kenapa tahun semangat nak kembali ke dunia penulisan. Jadi alang2 sudah niat, baik laksanakan.. jangan tangguh2.. entri post akan dtg, sy akan berkongsi apa jua pandangan, isu atau perkara2 yg saya rasakan menarik selagi sy masih ada di muka bumi ini. semoga bersua kembali....


Assalammualaikum.. tak jawab dosa! kalau jawab, Allah syg.. peace.... 

No comments:

Post a Comment